Carpe diem

Najgorče suze mog detinjstva
potekle su onog dana kada sam saznala
da sve ima svoj kraj
kao leptir
vrabac
cvet
moja majka jednog dana
moja sestra
ja
svi će imati svoj kraj
Kao što me nekad nije ni bilo
tako me nekad biti neće

Smrtna sam
- a možda je baš u tome čar
Niko neće znati da ceni taj dar
- života
Niko se kao ja smejati neće
nijedan čovek.
Svi će se smejati 
kao ja
kao svi ljudi na svetu.
Niko s takvim žarom neće braniti Pravdu
koja ni ne postoji
(sem možda Kosmička)
niko sem mene
i ponekog
čistača ulica
pekara
pesnika
budale.
Niko s takvom tugom u njedrima
neće oplakati propast sveta
i što je Lepota prolazna
a Besmrt nedostižna
niko sem mene
i poneke
Lepotice
Prostitutke
sanjara

Homo sum
Nihil humani a me alienum puto

Niko Ga neće tako voleti
kao ja
Sve bi Ga volele kao ja
ali nijedna 
toliko snažno

Ubi tu Gaius 
Ego Gaia


Niko ne dočekuje s tolikom srećom 
prolećno sunce 
Zatvorenih očiju
prvi mraz 
u bolnim nozdrvama
umirujuću kišnu kap
na dlanovima
niko ne zastajkuje ulicom
tek da pomiriše 
prosti
korovski
poljski cvet

Niko neće imati moj raspored i boju
očiju
kose
noktiju
bora
Sem možda mog nerođenog deteta
mog nerođenog unuka
budućeg pokolenja
i to tek
ponešto od toga
samo naznaku
da na mene liči
da od mene potiče




Masao Yamamoto




Možda će neko čitati 
moje pesme
nositi moje haljine
rukavice
korake 
jednog dana
kad me ne bude više bilo
I pitati se pritom
kakva li je bila
koliko visoka
kakvog držanja
kakvog osmeha i plača
kakve su joj bile ruke
oči
Kako se nosila u tugama
pobedama
šta li je sanjala...
Ona 
Ona koja je sada 
Prah
-a možda i neće
Zapravo... nije ni bitno


Smrtna sam 
- a možda je baš u tome čar
Ovakva kao ja nikad više 
koračati Zemljom neće
A ni takva kao ti
ni kao On

Energija ne nastaje
niti nestaje
samo prelazi iz jednog oblika u drugi

Raduj se!
Besmrtna je naša sudba
naša želja
tuga
opsena
sreća
Smrt.
Rađanje

I kada zauvek zatvorim oči
za ovaj svet
živeće moja želja
tuga
strah
sreća
smrt
rađanje 
u svim ljudima nakon mene

Besmrtna sam
I ti
i on
i svi koji ovu pesmu čitaju

Besmrtna je ova pesma
sve dok je Sunca 
dok je očiju
da se pročita
dok je usta 
da je izgovare
dok je ljudi
i vremena
Vreme stoji.
 Mi prolazimo

Коментари